Monday, December 8, 2008

Valmiit villapöksyt

Woollen pants

Huh, kun on ollut pitkä tauko bloggaamisessa. Olen keskittynyt vaihteeksi urheiluharrastuksiin ja lisäksi olen käynyt kerran viikossa ompeluryhmässä, jossa tehtyjä juttuja en oo vaan vielä saanut aikaiseksi esiteltyä täällä. Tässä on nyt vaippapöksyt, jotka valmistuivat viime viikolla. Kestovaippatouhua varten siis ovat nämä, ja ekat tätä lajia, mitä oon tehny. Lähetin ne jo tulevan vauvan äidille lanoliinitusta ym. jälkikäsittelyä varten. Vauvan on laskettu syntyvän heti tammikuun alussa. Pöksyt on tehty 5 mm puikoilla kaksinkertaisesta hahtuvasta, jota ostin alkusyksyllä Menitasta. En oikein tiedä, minkä merkkistä hahtuvaa tuo on. En myöskään muistanut punnita pöksyjä. Jäljelle jäänyt kerä on 95 g. Oiskohan se alkuperäinen ollut 150 g ja pöksyihin menyt 55 g, kuten ohjeessa sanotaan. Ohje on Suuresta käsityölehdestä 2/2007. Jos joku tietää, miksi näitä hahtuvapöksyjä englanniksi sanotaan, saa kertoa.

Ystävän vauvaa varten olen tehnyt myös muita vaatteita, mutta niissä on vielä saumoja ompelematta ja takin nappilista. Samoin ne neulesetin housut puuttuu vielä ihan kokonaan. Esittelen nekin vaatteet täällä, kun valmistuvat.

3 comments:

Anonymous said...

On siinä kyllä tosi suloiset villapöksyt:)

Silmu said...

Kiitos, kiitos. Olen kyllä itsekin aika tyytyväinen, ottaen huomioon, että nää oli ekat tekemäni tätä laatua.

MysteryKnitter said...

Aww!